نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید

 

تقریبا همه کسب و کار های جدید نیازمند یک برنامه تجاری هستند تا با موفقیت از استارتاپ (شروع کار) به یک کسب و کار جا افتاده، تبدیل شوند. برای اینکه برنامه تجاری ابزاری موفق برای صاحبان کسب و کارهای کوچک باشد، نیازی نیست که طولانی بوده یا نوشتن آن چندین ماه طول بکشد.

این تمرین، شروعی ساده و تقریبا آسان برای آغاز فرآیند برنامه تجاری را با پرسیدن چندین سوال جدی در مورد کسب و کارتان، هدفتان و برنامه های آینده تان فراهم می نماید.

نتیجه نهایی یک برنامه تجاری ساده و مختصر خواهد بود که می توانید از آن همانگونه که هست به عنوان یک نقطه شروع برای برنامه ریزی های تجارتی سنتی تر استفاده نمایید.

در حالی که این مراحل به عنوان یک میانبر برای ایجاد برنامه تجاری سنتی خواهد بود، اما بدین معنی نیست که برای همه مناسب می باشد. به این معنی است که شما باید اطلاعات منحصر به کسب و کار خودتان را جمع آوری کنید تا برنامه ای که کاملا برای شما مفید است را به وجود بیاورید. در عین حالی که درک درستی از اهداف تجاری و مالی تان دارید، خود را برای انجام تحقیقاتی در مورد صنعت و رقابت هایتان آماده سازید.

۱- چشم انداز

با پاسخ به این سوالات تصویری که از کسب و کارتان دارید را مجسم کنید: چه چیزی را خلق می کنید؟ کسب و کارتان در یک سال، سه سال و پنج سال به چه شکلی خواهد بود؟

۲ - ماموریت

ماموریت شما چیست؟ چرا این کسب و کار را آغاز می کنید و هدف تان از آغاز آن چیست؟

۳- اهداف

اهداف کلی خود را با ترسیم مهمترین اهداف تجاری تان فهرست کنید و به این سوال پاسخ دهید: آیا اهداف تجاری تان اسمارت (SMART) (مشخص، قابل اندازه گیری، در دسترس، مرتبط، زمان دار) هستند؟

موفقیت تان را در رسیدن به این اهداف چگونه اندازه گیری می کنید؟

۴- استراتژی ها

استراتژی های کسب و کارتان را با پاسخ به این سوال ها بنویسید: چگونه قرار است کسب و کارتان را بسازید؟ چه چیزی را به فروش می رسانید؟ پیشنهادات منحصر بفرد فروش شما چیست (چه چیزی کسب و کار شما را از رقبایتان متمایز می کند)؟

۵ - سرمایه راه اندازی

کل سرمایه راه اندازی که شما برای شروع کسب و کارتان نیاز دارید، چقدر است؟

۶ - هزینه های پیش بینی شده

هزینه های پیش بینی شده ماهانه کسب کارتان بلافاصله پس از راه اندازی، بعد از سه ماه، بعد از شش ماه، بعد از یک سال را چقدر تخمین می زنید؟

7- درآمد دلخواه

درآمد دلخواه ماهانه کسب و کارتان بلافاصله پس از راه اندازی، بعد از سه ماه، بعد از شش ماه و بعد از یک سال را چقدر تخمین می زنید؟

۸ - برنامه عملیاتی

برنامه عملیاتی تان را با پاسخ به سوالات زیر ایجاد کنید: آیتم ها و تکالیف عملیاتی مشخصی که باید هم اکنون آن ها را کامل کنید، کدام ها هستند؟ مقصد مهم بعدی چیست؟ این مقاصد چه چیزی را باید محقق کنند تا شما را به اهدافتان برسانند؟

بعد از اینکه هر کدام از این مراحل را پشت سر گذاشتید، یک برنامه تجاری کارا خواهید داشت که می‌توانید بلافاصله از آن برای شروع کسب و کارتان استفاده نمایید. اگر تصمیم گرفتید که این برنامه را توسعه دهید و آن را به برنامه تجاری سنتی تری تبدیل نمایید، آموزش های برنامه های تجاری به شما کمک خواهد کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 مرداد 1399برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک